Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020

Nowy rok szkolny rozpoczął się w poniedziałek 2 września od uroczystej mszy świętej, którą odprawił nowy proboszcz parafii św. Wawrzyńca w Kleczy Dolnej ks. Tadeusz Dąbrowski.
Po mszy uczniowie udali się do szkoły, na uroczystą inaugurację. Apel rozpoczęli członkowie Samorządu Uczniowskiego Bartosz Kłobuch i Bartłomiej Świątek którzy powitali po wakacjach całą społeczność uczniowską, oraz przypomnieli o 80 rocznicy wybuchu II wojny światowej.
Następnie głos zabrał Pan Dyrektor, który skierował szczególne słowa powitania do uczniów klas pierwszych. Na koniec życzył wszystkim udanego roku szkolnego 2019/2020.

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu

Dyrektor ZSP w Kleczy Dolnej informuje, że w dniach 26, 27, 28 sierpnia 2019r. w godzinach 9.00-11.00 będą prowadzone zajęcia adaptacyjne w przedszkolu dla nowo przyjętych dzieci. Zapraszamy dzieci i rodziców.

Gimnazjaliści zwiedzili ziemię sandomierską

W dniach 22.-24.05. uczniowie klasy III b Gimnazjum wyruszyli w ostatnią wspólną podróż, aby nie tylko zobaczyć wspaniałe zabytki i miejsca godne uwagi na ziemi sandomierskiej ale i wspólnie spędzić czas. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od jaskini na Kadzielni, Amfiteatru oraz usłyszeliśmy ciekawą historię pomnika Bojowników o Narodowe i Społeczne Wyzwolenie. Po południu dotarliśmy na Zamek Krzyżtopór. Imponujący i olbrzymi - mimo zniszczeń. Nasz drugi dzień wycieczki rozpoczął się od pysznego śniadania, po którym ruszyliśmy do Kazimierza Dolnego. Zwiedziliśmy z przewodnikiem miejskim m.in.: Rynek z renesansowymi kamienicami, kościół farny, Żydowski Mały Rynek, wyszliśmy na Zamek i Basztę oraz Górę Trzech Krzyży. Po spacerze odpoczywaliśmy podziwiając widoki podczas rejsu statkiem po Wiśle. Niestety deszcz, który lunął znienacka pokrzyżował nam plany zwiedzenia Opatowa i krótka ulewa po rejsie wystarczyła, żeby zawrócić nas do naszego hoteliku. Nasz długi wieczór wykorzystaliśmy jednakże na wspólną zabawę i integrację, a o to przecież przede wszystkim chodzi na wycieczkach szkolnych. Ostatni dzień to wizyta w Sandomierzu. Zwiedziliśmy m.in. Bramę Opatowską z XIV w. Bazylikę Katedralną z XIV w. , Dziedziniec zamkowy, przeszliśmy Podziemną Trasę Turystyczną. Niestety zostaliśmy aresztowani, ale pomógł nam Ojciec Mateusz, a wszystkie te przygody przeżyliśmy w Muzeum poświęconym znanemu i lubianemu serialowi o tym samym tytule. Naszym ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie kolejnego pięknego zamku- tym razem w Baranowie Sandomierskim, gdzie uczestniczyliśmy także w kreatywnej lekcji dworskich manier i zjedliśmy pyszny obiad przed wyruszeniem w drogę powrotną. Było wesoło także w autokarze, gdzie uwidocznił się niejeden talent śpiewaczy podczas spontanicznego karaoke. To był wspaniały czas!

Opracowała: Katarzyna Gołąb

Biliśmy rekord Polski we wspólnym czytaniu!

Jak nie czytam, jak czytam” jest najpopularniejszą akcją czytelniczą w Polsce. Co roku (od 2016 r.) uczniowie z całej Polski manifestują, że lubią czytać i czytają więcej niż dorośli. Akcja ma na celu promocję czytania dla przyjemności - w miłej atmosferze, bez przymusu. Tegoroczne bicie rekordu czytania odbyło się także w naszej szkole - 7 czerwca  o godz. 10.00 zebraliśmy się na sali gimnastycznej i mimo, że było nas ponad 150 osób kiedy otwarto książki... nastąpiła cisza :) Dziękuję serdecznie wszystkim, którzy przynieśli swoje ulubione książki i czasopisma oraz Pani Ewie z naszej biblioteki szkolnej za wsparcie książkowe dla chętnych! Biblioteka Narodowa, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Instytut Książki to tylko niektórzy partnerzy akcji. W poprzedniej edycji w jednym momencie czytało prawie 407 tys. osób. Akcja cieszy się popularnością wśród uczniów ze względu na rozrywkowy charakter oraz duży wpływ uczniów na jej przebieg. Pomysłodawcą akcji jest redakcja miesięcznika „Biblioteka w Szkole”. Cieszymy się, że i my mogliśmy włączyć się w tegoroczną edycję. Więcej informacji na stronie akcji: www.czytamy.org .

Dzień Mamy i Taty w klasie 2a

Uczniowie klasy 2a zaprosili swoje Mamy na lekcje z doświadczeniami. Przygotowali również projekt "Zwierzęta Afryki", na który zaprosili uczniów klas I-III. A z okazji Dnia Taty wspólnie ze swoimi Tatusiami budowali i programowali  z roboty.